1. До основних завдань залізнично-транспортної експертизи належать:
- Вирішення діагностичних задач:
- дослідження технічного стану елементів інженерного обладнання верхньої та нижньої будов залізничної колії;
- дослідження технічного стану ходових частин та конструкцій рухомого складу залізничного транспорту;
- дослідження технічного стану вузлів (конструкцій) рухомого складу, а також верхньої та нижньої будови колії при втраті надійності (міцності, жорсткості, стійкості) їх окремих елементів;
- дослідження технічного стану елементів пристроїв автоматики, телемеханіки, зв'язку та електропостачання залізниць з метою встановлення відповідності технічного стану досліджуваних об'єктів вимогам нормативних документів, що діють на залізничному транспорті України.
Вирішення ситуаційних задач:
- дослідження обставин залізнично-транспортної пригоди (далі - ЗТП) при "класичному" сходженні з рейок рухомого складу, а саме:
- дослідження взаємодії колії та рухомого складу;
- дослідження режиму ведення поїзда;
- дослідження фактичних дій учасників ЗТП та встановлення відповідності цих дій вимогам нормативних документів;
- дослідження обставин залізнично-транспортної пригоди при зіткненнях залізнично-транспортних засобів, наїздів на нерухомі перешкоди та людей, а саме:
- дослідження процесів взаємодії транспортних засобів під час зіткнення;
- визначення швидкостей зіткнення;
- дослідження фактичних дій учасників ЗТП та встановлення відповідності цих дій вимогам нормативних документів;
- дослідження обставин залізнично-транспортної пригоди при втраті міцності елементів верхньої будови колії, ходових частин та конструкцій рухомого складу, зокрема:
- дослідження процесів взаємодії колії та рухомого складу;
- дослідження дій учасників ЗТП та встановлення відповідності цих дій вимогам нормативних документів;
- дослідження обставин залізнично-транспортної пригоди при відмові механізму керування процесами перевезень (дослідження фактичних дій учасників ЗТП та встановлення відповідності цих дій вимогам нормативних документів);
- дослідження обставин залізнично-транспортної пригоди при відмові пристроїв автоматики, телемеханіки, зв'язку та електропостачання (дослідження дій учасників ЗТП та встановлення відповідності цих дій вимогам нормативних документів);
- дослідження обставин залізнично-транспортної пригоди при втраті стійкості рейко-шпальної решітки, стихійних лихах тощо:
- дослідження процесів, що пов'язані з виникненням критичних внутрішніх (температурних) та зовнішніх сил, при яких відбувається поперечний до осі колії зсув рейко-шпальної решітки;
- дослідження взаємодії шпальної основи з баластом;
- дослідження фактичних дій учасників ЗТП та встановлення відповідності цих дій вимогам нормативних документів;
- дослідження механізму залізнично-транспортної пригоди з метою встановлення безпосередньої технічної причини ЗТП та можливості її запобігання.
Також в лабораторії залізнично-транспортних досліджень вирішуються і інші питання в частині забезпечення безпеки на транспорті, оцінки ризиків і інших актуальних питань для суспільства в межах їхньої компетенції.
|
|
|